سفیر ایران در ترکمنستان پس از بازدید از بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد و ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، از علاقمندی ترکمنستانی‌ها برای استفاده از امکانات پزشکی استان خبر داد و گفت: این مهم می‌تواند منتج به شکوفایی همکاری‌های ایران و ترکمنستان شود.

به گزارش وبدا، سفیر ایران در ترکمنستان در سفر امروز خود (یکشنبه 24 دی ماه 1402) به خراسان شمالی و پس از دیدار با استاندار خراسان شمالی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین بازدید از ظرفیت های مختلف درمانی و آموزشی این دانشگاه، ضمن اعلام آمادگی برای تسهیل همکاری های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان با کشور ترکمنستان، گفت: ترکمنستانی ها با توجه به نزدیکی این کشور به استان خراسان شمالی و همچنین هزینه های مناسب تر درمانی، در حال حاضر از خدمات درمانی این استان استفاده می کنند و علاقمند به استفاده بیشتر از این ظرفیت پزشکی و درمانی خراسان شمالی هستند.

 

بر اساس این گزارش؛ دکتر شاهین فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چندی پیش در ادامه تلاش ها و رایزنی ها برای بین المللی سازی این دانشگاه و توسعه خدمات آموزشی و درمانی این دانشگاه، در سفر به کشور ترکمنستان بخشی از ظرفیت های درمانی و آموزشی این دانشگاه را در دیدار روزبهانی سفیر ایران در کشور ترکمنستان تشریح و از وی برای بازدید میدانی و سفر به خراسان شمالی دعوت کرد که روزبهانی امروز عازم استان خراسان شمالی شد و از نزدیک ظرفیت هایی علمی، آموزشی، درمانی و ... دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را مورد بازدید قرار داد؛ بازدیدی که رضایت وی را به همراه داشت.

 

روزبهانی و هیئت همراه صبح امروز در بجنورد پس از نشستی صمیمی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، ظرفیت های مختلف این دانشگاه را شنیدند و در ادامه بازدیدهایی از بخش های مختلف دانشگاه و بیمارستان امام حسن (ع) و از جمله بخش IPD  (بخش بیماران بین الملل) و پزشکی از راه دور داشتند.

 

سفیر ایران در کشور ترکمنستان در پایان این بازدیدها، با بیان این که در عشق آباد ترکمنستان با دکتر شاهین فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صحبت هایی داشتیم و علاقمند بودیم که فناوری ها و پتانسیل های این دانشگاه را از نزدیک ببینیم، ابراز کرد: تلاش خواهیم کرد بتوانیم برای همکاری های بین المللی این مجموعه با کشور ترکمنستان کمک کنیم.

 

به گفته روزبهانی، توانمندی های خوبی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فراهم شده است که با توجه به نزدیکی این استان با کشور ترکمنستان، می شود از این توانمندی و ظرفیت استفاده کرد.

 

وی با بیان این که گردشگری سلامت با کشور ترکمنستان بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: خوشبختانه تجهیزات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فراهم شده است که می تواند در اختیار بیماران ترکمنستانی قرار بگیرد و باید این خدمات را به کشور ترکمنستان ارائه کنیم و در این خصوص صحبت هایی هم داشته ایم و تمهیداتی اندیشیده خواهد شد تا این کار انجام شود. 

 

وی ادامه داد: این ظرفیت ها برای استان می تواند مفید باشد و تولید ثروت کند و در این استان می توان خدماتی به مردم ترکمنستان ارائه داد که به آن احتیاج دارند. 

 

وی در خصوص ضرورت بازگشایی گذرگاه مرزی استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان نیز تصریح کرد: بازگشایی گذرگاه مرزی می‌تواند به شکوفایی همکاری های تجاری و اقتصادی به ویژه در استان خراسان شمالی کمک کند و در این خصوص ملاحظاتی وجود دارد که با صبر و شکیبایی باید یک به یک بررسی و راه حل هایی برای آن پیدا شود.

 

وی در پاسخ به تاثیرات بازگشایی این گذرگاه نیز افزود: یکی از مهم ترین تاثیر این گذرگاه مرزی، تسهیل‌سازی استفاده مردم ترکمنستان از خدمات درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

لینک گزارش تصویری