مدیر آزمایشگاه های بهداشتی و اپیدمیولوژی وزارت بهداشت تاجیکستان در جریان سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به ترکمنستان، در نشستی با دکتر جواد شاهین فر به توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وبدا؛ الهام یتیم اف در این جلسه به ظرفیت های بهداشتی و درمانی تاجیکستان و توسعه همکاری ها در این حوزه اشاره کرد.


وی با بیان اینکه ایران و تاجیکستان به علت اشتراکات فراوان از جمله زبان مشترک، می‌ توانند، مناسبات علمی خود را توسعه دهند، افزود: با این همکاری های می توان تجارب و توانمندی های علمی در رشته های مختلف پزشکی را با یکدیگر به اشتراک گذاشت.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز شرحی از مهم ترین اقدامات نظام سلامت برای اجرای طرح تعالی سلامت و گسترش شبکه های بهداشت و درمان به اقصی نقاط کشور اشاره و ظرفیت های استان خراسان شمالی را نیز برشمرد.


دکتر جواد شاهین فر اعلام کرد: برگزاری بازدید های دو جانبه، کارگاه های کوتاه مدت برای پزشکان و اساتید در ایران یا تاجیکستان، تبادل اساتید، انتقال تجارب، تبادل دانشجو، پذیرش دانشجو و پذیرش بیماران تاجیک در مراکز درمانی استان خراسان شمالی از مهم ترین ظرفیت های توسعه همکاری ها در این حوزه است. 


بنابراین گزارش؛ مدیر آزمایشگاه های بهداشتی و اپیدمیولوژی وزارت بهداشت تاجیکستان، برای حضور دکتر شاین فر و آشنایی با امکانات و سیستم وزارت بهداشت این کشور دعوت به عمل آورد.