معرفی ظرفیت‌های درمانی خراسان شمالی

31 ١٣:٤٦ ب.ظ

هیئت استان آخال ترکمنستان به سرپرستی استاندار آخال در جریان سفر سه روزه خود به استان خراسان شمالی، با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان و توسعه همکاری‌های مشترک، از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسن (ع) بجنورد بازدید کردند.

به گزارش وبدا، امروز پنج‌شنبه سوم اسفندماه 1402 در راستای اجرای برنامه‌های بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ظرفیت های درمانی خراسان شمالی با حضور استاندار آخال ترکمنستان و هیئت همراه، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونان وی در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد مورد بازدید قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش؛ دکتر شاهین‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این بازدیدها ظرفیت های درمانی استان را معرفی کرد و گفت: هوشمند سازی مراکز درمانی از اقدامات دانشگاه است و بدین نحو که تمام اقدامات درمانی انجام شده برای مراجعان پس از ترخیص برای آن ها ایمیل می شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای رفاه حال بیماران و رشد شاخص های درمان، این بیمارستان به تجهیزات مدرن و بروز درمانی مجهز شده است، افزود: تجهیزاتی مانند ام آر  آی، سی تی اسکن و انواع تجهیزات تصویربرداری که های انرژی هستند و تشخیص دقیق تر و درمان سریع تر را ممکن ساخته اند.

 

وی در بازدید از بخش پذیرش بیماران بین الملل نیز خاطرنشان کرد: پذیرش بیماران بین الملل در مبدا انجام و پس از بررسی و مطالعه پرونده آن ها توسط پزشکان متخصص توسط بیمارستان پذیرش و از مبدا ورود به کشور تا حضور در بیمارستان پشتیبانی می شوند.

 

دکتر شاهین فر یادآوری کرد: در این بخش امکانات و زمینه حضور بیماران خارجی با همراه و حتی خانواده فراهم شده است.

بنابراین گزارش در این بازدید از اسکیل لب، شبیه ساز آموزشی واقعیت مجازی، آی پی دی، مرکز هوشمند سازی، تجهیزات درمانی و خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت بازدید شد و استاندار آخال ترکمنستان و هیئت همراه از نزدیک با فرآیند پذیرش و درمان بیماران از نزدیک آشنا شدند.

 

گفتنی است در حاشیه این بازدید نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با رئیس بهداشت آخال ترکمنستان درخصوص اقدامات بهداشتی گفت و گو کرد.