هیئت استان آخال ترکمنستان به سرپرستی استاندار آخال در جریان سفر سه روزه خود به استان خراسان شمالی، با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان و توسعه همکاری‌های مشترک، فردا پنج‌شنبه سوم اسفندماه 1402 در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام حسن (ع) بجنورد حضور خواهند یافت.

به گزارش وبدا، گسترش روابط علمی با مراكز آموزشي کشور ترکمنستان که به دلیل قرابت‌های جغرافیایی و فرهنگی، یکی از اولویت‌های دانشگاه در بخش بین‌الملل است، برگزاري دوره‌هاي آموزشی در رشته‌هاي پرمتقاضي، معرفی پكيج‌هاي درماني بيماران بين‌الملل و ظرفيت‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي قابل اشتراك با طرف مقابل ازجمله زمینه‌های همکاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان و استان آخال است.

 

بر اساس این گزارش، رئیس اداره سلامت استانداری آخال، رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های استان آخال، پزشک ارشد بیمارستان چندمنظوره بخش گوگ تپه استان اخال و پزشک جراح بخش جراحی بیمارستان چندمنظوره بخش گوگ تپه استان آخال ازجمله همراهان استاندار آخال در این بازدید خواهند بود.

 

گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اکنون با 22 رشته تحصیلی دارای 6 دانشکده شامل پزشکی، دندانپزشکی،پیراپزشکی، بهداشت، دو دانشکده پرستاری و یک مرکز فوریت های پزشکی است که بیش از 2 هزار دانشجو در 5 مقطع تحصیلی را در خود جای داده است. 102 عضو هیات علمی در گروه‌های علوم پایه و 111 عضو هیات علمی در بخش بالینی که 2 نفر از ایشان جزو 2 درصد دانشمند برتر جهان نیز قرار گرفته اند، بار علمی دانشگاه را برعهده داشته که توانسته بخش قابل توجهی از نیاز درمانی و بهداشتی استان را رفع کند و همزمان در مسیر پیاده‌سازی برنامه‌های توسعه‌ای و ارتقایی گام بردارد.

 

به گزارش وبدا، با راه‌اندازی بخش IPD بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، گردشگری سلامت در استان با شتاب بیشتری در حال توسعه و ارتقاء است.